Warme kerstdagen...... Letterlijk en figuurlijk !!

27 december 2015 - Melbourne, Australië

Lieve allemaal,
De kerstdagen zijn weer achter de rug en gaan ons nu opmaken voor de jaarwisseling.
Deze zal in Melbourne al eerder ingeluid gaan worden omdat het hier 10 uur later is.
Vanmiddag in Melbourne 2 versieringen gekocht voor op het hoofd met : welkom 2016 !!
Jullie krijgen daar nog wel een foto van te zien.
De kerstdagen waren enorm gezellig en hebben er erg van genoten. 1ste kerstdag was het heel warm en hebben een heerlijke barbecue gegeten bij Robbie en Sabrina.
Eerst nog even naar het park zodat Robbie thuis alles klaar kon zetten voor de kinderen. Ze waren in spanning of bij terug komst Santa Claus langs was geweest.......
Oh, wat waren ze uitgelaten toen er allemaal cadeautjes lagen onder de boom. Ook aan Gerard en mij was gedacht...... Hartstikke leuk !!
2de kerstdag zijn we nog wat boodschappen gaan doen voor de gerechten die wij zouden maken. Ik had de zorg voor aardappelen ,groente en appelmoes en Gerard dus de kalkoen.  Een kalkoen van 4 kg !!!!Deze moest 4 uur in de oven dus een dagje in ons huisje aanrommelen en koken was ook heel gezellig. Het weer was niet zo goed. Voor de eerste keer flinke regen maar s'middags brak de zon weer door.
Buiten mijn verwachting smaakte de kalkoen HEERLIJK !!! Had niet gedacht dat ik dat ooit zou eten. Zo zie je maar.........
Weer een gezellig samenzijn met uitzonderlijk lekker eten en spelletje gedaan : wie ben ik. S'avonds nog een kleine Hans Kazan show van Robbie. Verbazing en humor.........

Ook Lola en Kick gaven een SUPER magic show........ U zult het zien........

Zulke kerstdagen zullen wij niet snel meer meemaken en daarom genieten we ook zo enorm !!
Vandaag (zondag) zijn Gerard en ik met de metro naar Melbourne stad geweest. Op zoek naar een dvd voor een kennis.......
Wat een stad.........( In mijn 1ste verhaaltje had ik daarover al met enthousiasme verteld) maar ook...... Wat een drukte !! En toch is iedereen hier zo relaxed dat je van drukte niet zoveel last hebt. Het weer was heel aangenaam. Lekkere temperatuur met af en toe bewolking en zon.
We hebben een kerk bezocht en op terras gezeten om eens te kijken wat er zoal aan mensen voorbij lopen. Dat zijn er heel wat !!!!
De vermoeidheid kwam opzetten van het vele lopen en al de indrukken......
Met metro weer naar huis en daar de restanten opgegeten van afgelopen dagen.
Morgen weer een rustige dag met wat wandelen en misschien wat sporten als de vermoeidheid van vandaag weer uit de benen is. Van sporten komt niet veel terecht. Dat zal waarschijnlijk in Nederland pas weer echt goed opgepakt gaan worden !!! We hebben tenslotte ook vakantie dus alles gaat ontspannen........
Dinsdag gaan we naar vrienden van Robbie en Sabrina. We zijn daar uitgenodigd voor barbecue en overnachting. De vrienden hebben een groot vakantiehuis , een farm, waar we samen ,met ook de kinderen en vader van Sabrina ,zullen verblijven. Zoveel vriendelijkheid en gastvrijheid.......... Ik neem het graag mee terug naar Nederland !!
Wat zijn de mensen hier aardig. Écht in elke winkel wordt er gevraagd : " hi, how are you today ". Het voelt als gemeend en geeft meteen veel sympathie voor het land.
Wij wensen jullie een hele fijne jaarwisseling met elkaar en breng een proost uit op een WELKOM 2016 !!!!
Liefs,
Monique en Gerard xxx

1. Anne:
    27 december 2015
    Hi, how are you today ??? Haha we nemen het gelijk over. In Amerika vragen ze je dat ook altijd.....bij boodschappen in de supermarkt etc. Ik vond het altijd overdreven maar wel vriendelijk, dat wel.
    Hier zijn de kerstdagen ook weer voorbij, we kunnen weer gaan uitbuiken. De temperatuur is hier nog steeds heerlijk hoor, vandaag hier 14*. In ieder geval lekker wandelweer. De tijd zal voor jullie ook heel hard gaan als jullie het zo naar jullie zin hebben, super fijn, geniet nog maar lekker en straks weer sporten en je eigen ding doen is ook weer lekker om naar uit te kijken maar eerst NU NOG GENIETEN.
    FIJNE DAGEN EN JAARWISSELING VAN ROB EN ANNE !!!!
  2. Robbie Wielaert/k-Mart inkoper:
    Was zeker gezellig!!
    Verwachtingen werden overtroffen met het hoofdgerecht!!
    Sappige kalkoen, krokante aardappelen, versgesneden groente en niet te vergeten huisgemaakte appelmoes met jawel de "van der valk" kers!
    Dat in combinatie met gezelligheidsspelletje in oud Tilburgs "wie ben ik": oorwurm!
    Waande we ons weer in Nederland!
    Peppi en Kokki nogmaals bedankt ☀️
    Doe rustig aan en blijf genieten x
  3. Milou:
    27 december 2015
    Hey lieverds! Ho ho hoooo dat was een very merry xmas zo te lezen, wat hebben jullie t geweldig naar je zin zo met zn allen, en zo veel plezier ook samen :-) Haha en die Turkey smaakte dus toch heerlijk mamsie?! Jij blijft je grenzen goed verleggen schat, zo grappig om te lezen! Hier in Amsterdam alles goed, kerstdagen waren gezellig en vanmiddag gaan we nog met n grote groep 3e kerstdag vieren, mooie afsluiting ;-) Heel veel plezier op de farm, ook dat zal weer n super ervaring worden! Blijf genieten van al t moois daar en jullie fijne samenzijn! Nu aftellen naar t nieuwe jaar, wiehoeee Love you liefs en dikke kus van ons ❤️
  4. Marjan:
    27 december 2015
    Hallo allemaal wat mooi om te lezen dat jullie zo genieten . leuk om dit mee te maken ook voor ons via de blog. Ik moest wel heel erg lachen om de hoge hoed een truc die nog nooit is vertoond En ja kalkoen lekker he Mo kun jij je voorstellen dat ik toen ik in Canada was op de kalkoen Farm van mijn oom die grote beesten rond kerst moest plukk n ik heb er nog foto's van die beesten hingen aan hun poten ondersteboven waren bijna net zo groor als ik.
    Wij zijn vandaag lekker door de duinen gasn fietsen het was heerlijk voorjaarsweerMaar de vorst komt eraan. We hebben een gezellige kerst gehad bij Marloes in Houten Koen heeft gekookt kan hij Goed hier alles prima een mooie jaarwisseling jullie zijn 10 uur eerder in 2016 laat even weten of het leuk is .tot de volgende blog Ed en ikke
  5. Corry:
    Hoi Gerard Moon en kids
    Wat een prachtig verhaal weer !!!!!
    Alleen mis IK de foto van de kalkoen ???
    Kon het niet tippen aan onze kalkoen !!! is niet erg hoor Gerard
    Je kunt niet overal de beste in zijn ha ha
    Wat de kleinkinderen betreft Hans Kazan kan wel inpakken
    Echt heeeeeel schattig
    Groetjes aan de fam.

Op naar 2️⃣0️⃣1️⃣6️⃣ big hug en een dikke kusssss
    Liefs Corry en Wim
  6. Irene:
    Nice one mommy!!
    Hier in Ibiza ook niet echt een kerstgevoel met dat lente weer, maar dat is heerlijk haha :)
    Big besito xxxxx Love You
  7. Sophie:
    28 december 2015
    ahhh sweetie wat een leuk verhaaltje weer! en zo vliegt de tijd ineens toch weer heel snel voorbij he?? ben benieuwd hoe jullie nieuwjaar zal zijn, zal vast ook weer heel bijzonder worden! geniet op de farm :) dikke kus!! xxxxx
  8. Adrienne en christ:
    28 december 2015
    Lieve schatten, weer een prachtig verhaal, wat genieten jullie toch, kan mij helemaal voorstellen , even nog niet aan huis denken, ons Corry heeft de foto's niet goed gezien, wel degelijk een kalkoen te zien. Dat is daar echt een traditie he in Australië kalkoen, leuk hoor kerst ook daar weer eens mee te maken , dat zal wel niet meer voorkomen, dus blijf genieten en lachen met elkaar, heel belangrijk. Wij wensen jullie een geweldig 2016. Maar dat kan al niet meer stuk , ook voor heel t gezin, en natuurlijk Gerard , veel liefs van ons en tot volgend jaar xxxxxxx
  9. Hetty:
    29 december 2015
    Hoi lieverds, Australië is een prachtig land he! Dat hoor je van iedereen. Superleuk om het zo op deze manier mee te maken. Ook zo met de kleinkinderen.Toch weer andere tradities als bij ons in Nederland. Dat maakt het wel extra leuk. Nou dat jullie genieten dat geloof ik wel. Het is een bijzondere reis om nooit meer te vergeten. Groetjes aan Sabrina en Robbie kick en Lola g❌❌❌
  10. Hetty:
    29 december 2015
    Hihi leuk dat dansje van Robbie